Het kleine regionale Kan Airlines kijkt naar de lease van maximaal zes A320-family toestellen. Dat zegt de baas van de maatschappij tegen de Bangkok Post.
Momenteel vliegt Kan Air met een ATR 72-500 en een Cessna Grand Caravan 208B. Het derde toestel in de vloot is een Hawker Beechcraft die als privejet wordt verhuurd. De maatschappij keek eerder naar de lease van drie Sukhoi Superjet SSJ100’s, maar dit plan ging niet door.
A320’s
Nog dit jaar wil Kan Air twee Airbus narrowbody’s aan de vloot toevoegen. Volgend jaar zouden er dan nog vier moeten volgen. De toestellen worden op de drukke routes Chiang Mai-Bangkok, Chiang Mai-Ubon Ratchathani en Chiang Mai-U-Tapao (Pattaya) worden ingezet. Door de stap naar jet-vliegtuigen voor lijnvluchten kan de maatschappij de vliegtuig aanzienlijk verkorten.
De president van de airline geeft als voorbeeld de route Chiang Mai-Ubon Ratchathani, met een A320 gaat de vluchttijd van twee naar ƩƩn uur. De A320’s kunnen ook gebruikt worden voor chartervluchten naar China, het snelst groeiende herkomstland van de vele toeristen die naar Thailand komen.
Kan Air
De basis van Kan Air is Chiang Mai airport in het noorden van Thailand. Vanuit daar vliegt de kleine maatschappij op acht bestemmingen, de meeste in het noorden. De route naar Bangkok zou een nieuwe route worden waar ook veel concurrentie op is. Op veel andere routes is de maatschappij de enige die voor de verbinding zorgt.