Schiphol kende zaterdagmiddag een storing in een deel van het bagagesysteem waardoor circa 9.000 koffers achter zijn gebleven.
UPDATE: dinsdag was er weer een storing.
Overstappers
Een woordvoerder van Schiphol zegt tegen Up: “Het betreft met name bagage van zaterdag op Schiphol overstappende reizigers van KLM en Delta Air Lines. Schiphol betreurt deze storing en de overlast die dit voor reizigers veroorzaakt.” Het verwerken van bagage van reizigers die op Schiphol inchecken ondervindt nu nauwelijks problemen. Op dit moment werkt Schiphol hard om de stabiliteit van het bagagesysteem te waarborgen zodat de achtergebleven transferbagage kan worden verwerkt en KLM en partners deze zo spoedig mogelijk kunnen nazenden aan de passagiers.
Zomerdrukte
De woordvoerder vult aan dat de koffers niet allemaal tegelijk naar de plek van bestemming kunnen worden vervoerd omdat uitgaande vliegtuigen door de zomerdrukte vol zitten. Op deze drukke zomerdagen met recordaantallen passagiers verwerkt Schiphol zo’n 200.000 stuks bagage per dag.
KLM
In een verklaring zegt KLM de storing van de luchthaven Schiphol te betreuren. “Duizenden koffers zijn niet op hun bestemming aangekomen”, aldus de maatschappij.
De gevolgen van de storing werken naar verwachting de komende dagen nog door. “Wij doen er samen met onze partners en Schiphol alles aan om achtergebleven bagage zo snel mogelijk wereldwijd bij onze passagiers te krijgen”, zegt KLM. Klanten kunnen met vragen terecht via facebook of twitter.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!