Zaterdagochtend moest een 787 toestel van Jetstar met 320 passagiers aan boord een voorzorgslanding maken in Guam door problemen met een motor. Het incident vond plaats op vlucht JQ12 van Tokyo naar Queensland. Op social media waren de gestrande passagiers niet te spreken over de service van Jetstar.
Tijdens de vlucht ging een waarschuwing af in de cockpit, volgens Jetstar had dit te maken met een motoruitval. De gestrande passagiers op het eiland werden up-to-date gehouden per mail of sms. Op social media was de nodige ophef over de hulp die de airline bood aan gestrande passagiers (zie hieronder).
Excuses
In een verklaring biedt Jetstar haar excuses aan voor het feit dat het toestel uit moest wijken naar een alternatieve locatie. “De vlucht van Narita Airport naar Gold Coast is in de ochtend uitgeweken door een oliedruk warning. De captain week uit naar de dichtstbijzijnde luchthaven, waarna het toestel veilig op Guam landde.”
Vertraging
De Australian Transport Safety Bureau liet weten dat 320 passagiers aan boord waren en dat het incident nu onderzocht wordt. Begin juli kwam Jetstar ook al in het nieuws, destijds kregen passagiers te maken met een 24-uur vertraging.
@JetstarAirways beyond ridiculous, understand safety comes first, but no one is communicating! Never experienced such poor customer service
— Teagan Lowe (@TeagsPointe) August 7, 2016
GET YOUR SH*T TOGETHER @JetstarAirways @Jetstar_Japan WE HAVE BEEN STRANDED IN GUAM FOR 10 HRS W/ NO UPDATES! What’s going on?!?
— Teagan Lowe (@TeagsPointe) August 6, 2016