fbpx
AirlinesFinancieelFrequente reizigersOnderwerpen

Passagiers betalen voor onterechte klacht tegen Britse airlines

Passagiers die een klacht indienen tegen drie Britse maatschappijen, moeten daar mogelijk voor gaan betalen. De Britse luchtvaartautoriteit CAA heeft hier nieuwe regels voor opgesteld, melden diverse Britse media.

Negentien internationale maatschappijen, waaronder Lufthansa, British Airways, Thomas Cook, Swiss, easyJet en Turkish Airlines zijn al akkoord zijn met de nieuwe regels. De CAA bemiddelt in de nieuwe regels tussen passagiers en maatschappijen bij klachten over verloren bagage, vluchtvertragingen of annuleringen.

Eén van de nieuwe diensten, het zogeheten Centre for Effective Dispute Resolution (CEDR) hanteert een prijs van 25 pond als het orgaan de klacht van de passagier afwijst. Als een passagier wel in het gelijk gesteld wordt, hoeft hij of zij niets te betalen. Het CEDR is een onafhankelijk beroepsorgaan dat zich uitspreekt in zaken tussen maatschappijen en passagiers. Bij het CEDR hebben zich tot nu toe British Airways, easyJet en Thomas Cook Airlines aangesloten.

Volgens de eigen website probeert het CEDR de passagier en airline gelijk te behandelen, krijgen beide partijen evenveel aandacht en blijft het orgaan neutraal.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button