AirlinesKLMNieuwsNL nieuwsOnderwerpProfessional

Ook grondpersoneel KLM heeft nu een iPad

Na het cabinepersoneel en de vliegers, hebben ruim tweeduizend medewerkers van het grondpersoneel van KLM sinds deze week ook een iPad tot hun beschikking. Dat heeft KLM laten weten.

Volgens een woordvoerder van de maatschappij gaat het om zo’n 2.400 zogenoemde frontline medewerkers van ground services, de mensen die in contact staan met de klanten.

Gewicht
Medio 2013 begon KLM met het verstrekken van iPads aan de medewerkers. In eerste instantie ging het om zo’n vijfduizend werknemers; vliegers, senior pursers en pursers. Dankzij de iPads hebben de vliegers eerder relevantie informatie voorhanden, waardoor zij sneller beslissingen kunnen nemen. Bovendien maken de iPads een berg aan papieren overbodig, wat gewicht en dus brandstof en kosten scheelt.

Upgrade
De pursers kregen een iPad met het doel beter in te kunnen spelen op de wensen van de passagier en die ook tijdig van relevante informatie te voorzien. Sinds medio dit jaar krijgt ook de rest van het cabinepersoneel van KLM iPads en nu is dus het grondpersoneel aan de beurt. “KLM werkt toe naar een one-stop service waarbij de klant overal en altijd geholpen kan worden. Of dit nu gaat om vluchtinformatie, het verkopen van een upgrade, het omboeken op een andere vlucht, of het toepassen van customer care,” aldus de maatschappij.

Tags

Gerelateerde artikelen

Back to top button