fbpx
OnderwerpenOpmerkelijk

KLM en Transavia online in Europese top

KLM is qua hoeveelheid online berichten de nummer drie van Europa. In de afgelopen twee maanden werd de maatschappij ruim 188.000 keer besproken. Alleen British Airways (240.000) en Ryanair (201.000) deden het beter, zo blijkt uit onderzoek van Clipit.

Ook op sentiment weet KLM een derde plaats te bemachtigen met 55% positieve berichten. Dochtermaatschappij Transavia doet het met 61% zelfs nog net iets beter, goed voor een tweede plaats achter het Turkse Pegasus Airlines.

Berichten
British Airways was in de vakantiemaanden de meest besproken airline van Europa. British besteedde op sociale media veel aandacht aan de Olympische Spelen, en dat legde de maatschappij door de goede Britse resultaten geen windeieren.

De nummer twee, Ryanair, kwam veel in het nieuws door een record aantal passagiers (11,3 miljoen) en een slimme Brexit-campagne. KLM trok vooral door de aandacht door de stakingen van het grondpersoneel en de goede vervoerscijfers van het bedrijf.

Top 3:
1. British Airways (240.000)
2. Ryanair (201.000)
3. KLM (188.000)

Sentiment
De Turkse prijsvechter Pegasus Airlines is de luchtvaartmaatschappij met het meest positieve sentiment. De opmars van de budgetmaatschappijen is ook duidelijk terug te zien in de tweede plaats van Transavia. De KLM-dochter dankt het goede sentiment vooral aan de flink gestegen passagiersaantallen.

KLM zelf weet ondanks de stakingen ook op sentiment de derde plek te bemachtigen. Behalve een groei in het aantal passagiers wordt ook de gevatte webcare-afdeling van de Nederlandse luchtvaartmaatschappij erg gewaardeerd.

Top 3:
1. Pegasus Airlines (87%)
2. Transavia (61%)
3. KLM (55%)

clipit-infographic-vliegtuigmaatschappijen-2016

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button