Maatschappij Etihad en zakenreisagent Munckhof boden donderdag een selecte groep bedrijven de kans om de dienstverlening op Schiphol van dichtbij te bekijken door een ‘airport visit’. De cabine van een Airbus A330 van Etihad Airways werd bekeken en de aanwezigen kregen uitleg over de reisagent.
Zakelijke reizigers boeken bij een travel management company vaak een totaalpakket voor een zakenreis, waarbij het vervoer naar het vliegveld en het ticket geregeld worden.
Etihad Airways zet de A330-200 dagelijks in van Abu Dhabi naar Schiphol. Aan boord liet de crew alle facetten van de business en de economy class zien.
Menukaart
De passagiers kunnen kiezen uit een menukaart met 86 gerechten, die geserveerd worden wanneer zij dat zelf willen. Wie nog in de Amerikaanse tijdszone leeft, kan op een ander moment eten dan iemand die vanuit China komt. In de first class is het menu nog veel uitgebreider: daar is keuze uit 258 gerechten.
De stoelen in de business class kunnen horizontaal gezet worden. De passagier heeft dan een bed van 1,86 meter tot zijn of haar beschikking.
Economy class
In de economy class heeft Etihad een 2-4-2 opstelling en achterin een 2-3-2. Premium economy heeft de maatschappij niet, omdat er in de normale economy class ruimte genoeg is.
Airport visits
Munckhof organiseert vaker airport visits. Jörgen de Jong, Manager Supplier Relations bij Munckhof legt uit dat er ongeveer vier grote visits per jaar worden georganiseerd; twee op Schiphol en twee in Düsseldorf. Daarnaast zijn er ook nog kleinere visits voor individuele bedrijven. “We hebben veel klanten door het hele land en Düsseldorf is ook een prima optie”, aldus De Jong.
Het bedrijf werkt bij de visits met diverse partners om een zo compleet mogelijk beeld te geven. Voor Etihad werd gekozen op basis van het product dat de maatschappij levert en het routenetwerk wat geboden wordt. Dat sluit goed aan bij wat de klanten van Munckhof vragen.