AirlinesLiefhebberOnderwerp

Nieuwe livery voor Kuwait Airways

Kuwait Airways presenteert de nieuwe livery op een Boeing 777-300ER. Het is tevens de eerste -300ER voor de maatschappij.

De nieuwe look van het toestel maakt deel uit van een grotere ombouw van het merk. Het logo is onder handen genomen en het personeel krijgt nieuwe uniformen. De vernieuwing is onderdeel van een grote reorganisatie en privatisering. Kuwait Airways kende een moeilijke periode. De maatschappij heeft nieuw kapitaal na een eenmalige uitkering in 2013 uit Irak. Deze 500 miljoen dollar is betaald wegens de aangebrachte schade aan de Kuwaiti vloot tijdens de invasie van Koeweit door Irak in 1990, de start van de eerste golfoorlog.

Vlootvernieuwing
In 2014 werden nieuwe toestellen besteld om de vloot te vernieuwen. Kuwait Air vloog met onder andere Airbus A300 en A310’s. De gemiddelde leeftijd van de vloot was twintig jaar. Twee jaar later is die gedaald naar tien jaar. Met name vier oude A430’s en een 747 halen de leeftijd omlaag. In 2014 bestelde maatschappij tien B77-300ER’s. Ook worden 25 Airbus toestellen besteld, vijftien A320neo’s en tien A350-900’s. Leveringen zullen vanaf 2019 zijn. In de tussentijd least de maatschappij een aantal A330’s en andere A320’s. Deze tijdelijke toestellen werden vorig jaar geleverd.

Privatisering
Sinds 2015 is Kuwait Airways geprivatiseerd. Vijfenzevetig procent van de aandelen zijn wel nog in handen van de overheid. Burgers van het land bezitten twintig procent en het personeel de resterende vijf procent. Dat de maatschappij nog altijd onder overheidsinvloed staat blijkt uit de lancering van de route naar Share el-Sheik, terwijl andere maatschappijen zich terugtrokken na de crash van de Russische MetroJet A321. De lancering van de route was op bevel van de emir van Koeweit.

©Kuwait Airways
©Kuwait Airways
©Boeing
©Boeing
©Kuwait Airways
©Kuwait Airways

Oude livery op een B777-200 ©RHL Images
Oude livery op een B777-200 ©RHL Images

Help Up de crisis door!

en word vriend

Ook Up in the Sky heeft het moeilijk door de economische impact van het Coronavirus. Ben je fan van Up? Dan kan je ons helpen. Met een kleine bijdrage van 5 euro zijn wij al enorm blij!

Geef je wat meer, dan krijg je er extra’s voor terug. Als je 24 euro doneert, dan schotelen wij je geen advertenties meer voor. Als je een nog grotere vriend wordt, dan sturen we je ook nog eens een code waarmee je gratis ons fotoboek Schiphol.jpg kan bestellen.

Wie wil er nou geen vriend van ons worden?

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close
Close