De all-you-can-fly business jet maatschappij Surf Air is in gesprek met vliegtuigbouwers om uit te kunnen breiden in Europa. Dat zegt een topmanager tegen de LA Times. Er wordt gepraat met Cessna en Embaer. Binnenkort wil de maatschappij starten in Europa.
Vliegtuigen
Volgens een Braziliaanse krant is Surf Air met Embraer aan het onderhandelen over vijftig executive jets. Surf Jet wil geen details geven, maar zegt wel dat de vliegtuigen over vijf jaar geleverd zouden worden. Volgens Reuters gaat het om de Phenom 300. Dat is een lichte businessjet voor zeven tot negen personen.
Met Cessna wordt gepraat over de Citation CJ4. Hier gaan tot tien personen in.
Surf Air Europa
Eind november wil Surf Air beginnen in Europa zegt de CEO tegen Flightglobal. Er hebben zich al 150 leden aangemeld. Surf Air biedt voor een maandelijks bedrag van 1.950 pond (2.150 euro) onbeperkt aantal vluchten op lijndiensten van de maatschappij. Boeken kan tot een kwartier voor vertrek. Surf Air begint met een lijndienst tussen Londen Luton en Zurich. Binnen drie maanden worden Geneve en Cannes aan het netwerk toegevoegd. Daarna volgen Parijs, Dublin, Ibiza en Amsterdam.
Surf Air VS
In de VS bestaat de maatschappij nu drie jaar. Er zijn 3.000 leden die maandelijks 1.950 dollar betalen. Dagelijks voert de maatschappij 90 vluchten uit tussen twaalf steden in California. Daarvoor worden twaalf Pilatus PC-12NG’s ingezet. Er is een bestelling voor nog eens 53 van dergelijke toestellen. Mogelijk gaan er ook een aantal daarvan naar Europa. Aan boord van de turboprop kunnen acht passagiers.
Sneller
De Embraers en Cessna’s zijn jet toestellen gaan een stuk sneller dan de huidige Pilatus vliegtuigen. Waar de Pilatus circa 500 km/u vliegt gaan de jets over de 800 km/u. De duur betalende klant is dan een stuk sneller op zijn/haar bestemming.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

