Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

    19/05/2025

    Verkeerstoren Schiphol weer compleet

    19/05/2025

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    Grote variatie ‘vogels’ op Fly-in Hoogeveen | Foto’s

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025
  • Achtergrond

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025

    Haar helikopter werd beschoten

    17/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025
  • Editors’ choice

    Helikopters volop in actie tijdens oefening | Foto’s

    19/05/2025

    De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

    18/05/2025

    Gaat KLM-route door? ‘Is heel serieus’

    18/05/2025

    Vlammen uit motor KLM 777 | Video

    17/05/2025

    Een KLM-verblijf in Jakarta | Column

    17/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Naast het nieuws»Achtergrond»Opinie»Column»Beauty Cases – column Goof
Column

Beauty Cases – column Goof

Goof BakkerDoor Goof Bakker10/11/2016Update:28/08/2020Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
©Georges Biard
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Omdat ik constant bang ben om te laat te komen, ga ik altijd veel te vroeg naar Schiphol. Drie à vier uur te vroeg. Maar ik verveel me nooit. Alle tijd om rond te kijken.

Je ziet er mensensoorten die elders niet meer voorkomen. Oude mannen in spijkerpakken, bijvoorbeeld. Die zie je verder nergens meer. En kleine jongetjes in een kostuumpje. En kleine meisjes in een mooie jurk. Op weg naar een verre oma en opa.

Je ziet ook nog vrouwen met beauty-cases (de meeste mensen weten niet eens meer wat dat is). Ze zijn extreem gebruind, zomer en winter. Ze zijn ergens tussen de 38 en de 78 jaar. Maar je zou nog niet op tien jaar nauwkeurig kunnen schatten hoe oud ze precies zijn. Ze dragen een twinsetje in pasteltinten. Of een mantelpak met een iets te korte rok. Veel te kort eigenlijk, gezien die ene spatader net onder de knie.

De handen van die Schipholvrouwen zitten vol rimpels, wratjes en bruine vlekken. Hun gezichten niet. Die zijn glad en rimpelloos. Van de pancake en de foundation. Van het botoxxen en de face lifts. Ze strálen daardoor op een heel bijzondere manier. De ogen wijd-opengesperd, de mondhoeken lichtjes omhoog gebogen. Een blijheid die wat gemaakt oogt, maar toch niet onprettig aandoet tussen al die afgetobde, vermoeide gezichten op Schiphol.

Of je nou om zes uur ’s morgens binnen rent, of uit de laatste Jumbo komt strompelen: ze zitten daar altijd, die vrouwen. Ze zitten Schipholvrouw te wezen. Ze kijken uitdrukkingsloos voor zich uit. Hooguit bladeren ze afwezig in een glossy. Of maken even een rondje. Door de parfumerie, natuurlijk.

Ze zijn net zo Schiphol als de gele borden van Paul Mijksenaar. Nu ik erbij nadenk: misschien worden ze wel gesubsidieerd door de PR-afdeling van Amsterdam Airport. Een goeie zaak. Want Schiphol zou Schiphol niet zijn zonder ze.

Goof Bakker


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Column Goof
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Goof Bakker
  • Website
  • Facebook

Columnist en mede-eigenaar van Up in the Sky. Goof heeft zijn sporen verdiend als reclametekstschrijver en schrijft nog altijd over luchtvaart. Hij publiceerde onder andere in NRC Handelsblad en de Volkskrant. Zijn columns verschijnen zowel op Up in the Sky als in Piloot & Vliegtuig. Regelmatig kiest Goof het luchtruim, de ene keer in een Cessna O-2A, de andere keer in een Yak-52.

Gerelateerde Artikelen

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025Redactie

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025Redactie

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025Redactie
Recent

‘Russische’ Boeing-onderdelen onderschept

19/05/2025

Ryanair houdt vast aan 737 MAX 10

19/05/2025

Russische delegatie maakt vlucht naar nergens

19/05/2025
Populair

777 wijkt boven Europa plotseling ver af van route

14/05/2025

Dit Nederlandse vliegveld krijgt F-35’s

15/05/2025

De KLM Airbus A321neo: echt anders? | Flight Report

18/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?