JetBlue introduceerde vrijdag haar nieuwste toevoeging aan de vloot: ‘What’s Old Is Blue Again.’ De maatschappij wil hiermee ‘het iconische jaar 1960 en haar innovatieve stijl vieren.’
Archief
Om het ontwerp te creëren is JetBlue in de archieven gedoken van populaire logo’s en opmerkelijke bedrijven rond 1960. Het bedrijf wil visualiseren hoe het vliegtuig er in de vorige eeuw uit zou hebben gezien.
Tijdloze ontwerpen
“De jaren ’60 waren rijk en strak, met krachtige afbeeldingen en een krachtige stijl. Dat zijn ook de kenmerken van het hedendaagse JetBlue merk”, zegt Jamie Perry, vice president marketing bij JetBlue. “Met dat in ons achterhoofd lieten we onze traditie van tijdloze ontwerpen varen en wilden we dit iconische tijdperk van de luchtvaart vieren.”
Design
De Airbus A320 heeft blauwe en oranje ‘snelheidsstrepen’ over de lengte; een populair kenmerk van vliegtuigen uit 1960. Boven de ramen is ‘JetBlue Airways’ geschreven in een lettertype van die tijd. Daarnaast staat ‘New York International’, omdat dat de thuisbasis is van de maatschappij. De staart kenmerkt zich door een op jazz geïnspireerd font, dat volgens JetBlue door luchtvaartmaatschappijen in die tijd zou zijn gebruikt.
Introductievlucht
JetBlue introduceert het retrovliegtuig met een rondvlucht tussen New York John F. Kennedy International Airport (JFK) en Palm Springs International Airport (PSP). Deze route werd gekozen vanwege de moderne architectuur en de stijl van het landschap.