fbpx
Flight ReportsFrequente reizigersNieuws

Flight Review: Nordica/bmi Regional E-145

Nordica/bmi Regional E-145 Groningen – Kopenhagen
Categorie: economy, full service, shorthaul
Beoordeling*: Waardering_Recensie_Sterren_3,5

Up in the Sky vloog op uitnodiging van Munckhof op dinsdag 15 november met een Embraer ERJ-145 van Groningen Airport Eelde (GAE) naar Copenhagen Airport.

Sinds 19 september 2016 verbindt Nordica Groningen met Kopenhagen. Hierdoor is het mogelijk om vanaf Eelde naar een hub te vliegen. De vlucht heeft een vluchtcode van Adria Airways en wordt uitgevoerd met een Embraer ERJ-145 van bmi Regional. Omdat Adria Airways lid is van de Star Alliance, kan er in de Deense hoofdstad gebruik worden gemaakt van het netwerk van de alliantie. SAS is de maatschappij binnen Star met een hub op Kopenhagen. Vanaf 19 november wordt de route vanaf Eelde uitgevoerd onder een vluchtnummer van LOT Polish Airlines, dat ook lid is van dezelfde alliantie.

Het toestel dat de vlucht uitvoerde biedt plaats aan 49 passagiers en was tijdens de vlucht voor ongeveer de helft gevuld. Het reisgezelschap waar Up deel van uitmaakte bestond uit 11 passagiers. Normaal gesproken had deze vlucht dus een bezettingsgraad van 25% gehad. De terugvlucht was iets drukker. Volgens Jonas van Dorp, Business Development Manager van GAE, hoort dat bij de aanloopperiode. De luchthaven zegt alles op alles te zetten om de route commercieel rendabel te maken. De route startte op 19 september.

De met leer beklede stoelen aan boord van de Embraer zitten prima. Met 17 inch is de breedte normaal te noemen.
De met leer beklede stoelen aan boord van de Embraer zitten prima. Met 17 inch is de breedte normaal te noemen.
De beenruimte was zeer goed, maar dat mag ook verwacht worden van een stoel bij de nooduitgang.
De beenruimte was zeer goed, maar dat mag ook verwacht worden van een stoel bij de nooduitgang.
De cabine is vrij smal, waardoor de stoelen in een 1-2 opstelling staan. Ook de hoogte houdt niet over, waardoor het niet mogelijk was voor uw verslaggever (195 cm lang) om rechtop te lopen. Alleen boven de tweezits rij zijn bagagebakken geplaatst, maar dat is ruim voldoende. De Cabin Crew bestond uit 1 stewardess, welke erg vriendelijk en behulpzaam was.
De cabine is vrij smal, waardoor de stoelen in een 1-2 opstelling staan. Ook de hoogte houdt niet over, waardoor het niet mogelijk was voor uw verslaggever (195 cm lang) om rechtop te lopen. Alleen boven de tweezits rij zijn bagagebakken geplaatst, maar dat is ruim voldoende. De Cabin Crew bestond uit 1 stewardess, welke erg vriendelijk en behulpzaam was.
Aan boord is geen In Flight Entertainment aanwezig, dus is de gratis krant die je bij de security check in Eelde krijgt mooi meegenomen.
Aan boord is geen In Flight Entertainment aanwezig, De gratis krant die je bij de security check in Eelde krijgt is mooi meegenomen.
Tijdens de 50 minuten durende vlucht krijgen de business class passagiers een hapje en een drankje. De economy class passagiers hebben keuze uit koffie, thee en water met een chocolaatje naar keuze. De koffie was goed te doen.
Tijdens de 50 minuten durende vlucht krijgen de business class passagiers een hapje en een drankje. De economy class passagiers hebben keuze uit koffie, thee en water met een chocolaatje naar keuze. De koffie was goed te doen.
Het uitzicht Up in the Sky boven een grijs bewolkt Duitsland is natuurlijk prachtig.
Het uitzicht Up in the Sky boven een grijs bewolkt Duitsland is natuurlijk prachtig.

*Sterren worden uitgedeeld door de maatschappijen te vergelijken binnen de eigen categorie. Een business class vlucht kan dus net zoveel sterren hebben als een LCC-vlucht.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Patrick Smit

Fotograaf. Patrick combineert zijn passie voor fotografie met zijn interesse in de luchtvaart. Hij heeft een opleiding tot technicus vliegtuigonderhoud gevolgd. Dat je met zo'n opleiding meerdere kanten op kunt, blijkt wel. Patrick werkt nu bij ASML.
Back to top button