United noemt het de grootste product-verandering van de afgelopen tien jaar: de Polaris businessclass op intercontinentale vluchten. Het gehele businessclass spectrum is aangepakt.
“In our quest to be the best airline in the world, we are rethinking and reimagining all we do”, zegt Oscar Munoz, CEO. “The high quality of amenities United Polaris provides is matched only by the service and care our employees demonstrate from lounge to landing.” De eerste vluchten met vernieuwde businessclass zijn donderdag vertrokken.
Slaap-bevordering
Na uitgebreid research zegt United dat slapen als hoogste prioriteit boven kwam drijven bij internationale businessclass passagiers. Goed uitgerust op de bestemming aankomen is wat premium passagiers het belangrijkst vinden. United heeft daarvoor 100 producten getest tijdens gesimuleerde vluchten. De keuze is op beddengoed van Saks Fith Avenue gevallen, op maat gemaakt voor United. De collectie bestaat uit een donzen dekbed, lichtgewicht dekentjes voor overdag en een groot en klein kussen voor elke klant. Daarnaast zijn er slippers, pyjama’s en indien gewenst gekoelde kussens. Het in-flight entertainment systeem wordt uitgebreid met een kanaal over slapen en relaxen.
Diner
Voor het opstijgen krijgt de passagier een drankje en chocolaatje. Op avondvluchten is er een wijnproefmenu samengesteld door een sommelier. Voor het diner zijn “de beste chefs” gevraagd recepten te maken. Op lange vluchten is er nog een extra, luxe snack ingepland. United lijkt dus geen dine-when-you-wish concept aan te bieden, wat steeds meer maatschappijen wel doen.
Lounges
Voor de Polaris class verbouwt United negen lounges over de hele wereld. De eerste, op Chicago, is open. Er zijn nieuwe stoelen, bedden en spa-like douches. Uiteraard is er een ruime keuze aan maaltijden en wordt de ruimte opgesierd door diverse kunstwerken. De andere acht lounges komen op: Los Angeles, San Francisco, Houston, New York/Newark, Washington Dulles, Tokyo Narita, Hong Kong en London Heathrow.
Stoelen
De nieuwe stoelen komen vanaf 2017 als eerste in de B777-300ER toestellen. Daarna volgende B787-10 en Airbus A350-1000’s. United gaat ook de B767-300’s en B777-200’s ombouwen. De nieuwe stoelen zijn speciaal gemaakt voor United. Het zijn flatbeds tot 1,98 meter lang met directe toegang tot het gangpad. Ze worden voorzien van een zestien inch scherm en er komen diverse tafels zodat tegelijk gegeten en gewerkt kan worden.
Amsterdam
United vliegt met diverse types op Amsterdam vanaf Chicago, Washington, Newark en Houston. Niet alle vliegtuigen die ingezet worden zullen van de Polaris businessclass voorzien zijn.