fbpx
AirlinesOnderwerpenProfessionalVeiligheidVliegvelden

Sint Helena vraagt maatschappijen om vluchten

De regering van het eiland Sint Helena wil dat luchtvaartmaatschappijen op reguliere basis naar het eiland gaan vliegen. De regering heeft daarom een ‘request for proposal’ uitgegeven.

Het eiland met 4000 inwoners heeft sinds april een vliegveld, maar er is geen maatschappij die reguliere vluchten uitvoert naar het meest afgelegen vliegveld ter wereld. De luchthaven werd in april geopend, maar werd na een maand alweer gesloten omdat windshears het te lastig maakten om te landen. Het eerste toestel dat landde voor een testvlucht, moest twee go-arounds maken.

De nieuwe aanvliegroute, waarbij de baan vanaf de zuidelijke kant benaderd wordt, is wel bruikbaar genoeg volgens de regering. Of de baan nog vanaf de noordelijke kant aangevlogen kan worden, wordt nog onderzocht.

De regering wil dat er minimaal één vlucht per week wordt uitgevoerd van Sint Helena naar een ‘recognised international hub airport’ of naar een luchthaven met een directe verbinding naar het Verenigd Koninkrijk of Zuid-Afrika.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button