fbpx
AirlinesFrequente reizigersInnovatieOnderwerpen

Nieuwe media-headset getest op United-vluchten

Passagiers op verschillende vluchten van United Airlines naar Las Vegas konden tijdens de vlucht kennis maken met een nieuwe headset voor het in-flight entertainment. Deze headset, een (VR-)bril en koptelefoon ineen, moet het entertainment nog spannender maken.

De headset werd geleverd door Avegant, een Amerikaanse Tech-bedrijf dat ‘nieuwe manieren om te kijken’ ontwikkelt. De bril, Glyph genaamd, lijkt op de visor die luitenant La Forge uit Star Trek op heeft. Deze bril is alleen groter en heeft ook koptelefoon ingebouwd.

Via Wifi en streaming konden de passagiers nog intenser naar het in-flight entertainment kijken en luisteren. Met de bril is het ook mogelijk om 360 graden video en VR af te spelen. De bril werd getest, om te kijken hoe het kan samenwerken met de technologie van United.

Om aandacht te vragen voor de Glyph, had het bedrijf op verschillende vluchten van United Airlines naar Las Vegas de bril uitgedeeld. Dit omdat in Las Vegas CES-beurs van de Consumer Technology Association was. Dit is een van de grootste technologie conferenties in de wereld.

Michiel Stol

Redacteur. Michiel is freelance journalist, die vroeger zoals veel jongens piloot wilde worden. Dat is hij uiteindelijk toch niet geworden. Voor Michiel is het mooiste plekje op de wereld toch wel het strand achter het vliegveld van Sint Maarten.

Gerelateerde artikelen

Back to top button