Airbus heeft vandaag tijdens de jaarlijkse persbriefing de prijslijst voor 2017 bekendgemaakt. Gemiddeld zijn de vliegtuigen 1 procent duurder dan vorig jaar.
Op de lijst is te zien hoeveel de fabrikant voor ieder model vraagt. Dit betekent niet dat maatschappijen er ook zoveel voor betalen: forse kortingen (tot wel 50%) zijn gebruikelijk.
Bekijk de hele prijslijst hieronder. De bedragen in euro’s zijn op basis van de huidige wisselkoers (1 dollar = 0,95 euro):
A320ceo-familie
A318 $75.900.000 (72 miljoen euro)
A319 $90.500.000 (86 miljoen euro)
A320 $99.000.000 (94 miljoen euro)
A321 $116.000.000 (110 miljoen euro)
A320neo-familie
A319neo $99.500.000 (95 miljoen euro)
A320neo $108.400.000 (103 miljoen euro)
A321neo $127.000.000 (121 miljoen euro)
A330-familie
A330-200 $233.800.000 (222 miljoen euro)
A330-200 Freighter $237.000.000 (225 miljoen euro)
A330-300 $259.000.000 (246 miljoen euro)
A330neo-familie
A330-800 (neo) $254.8 (242 miljoen euro)
A330-900 (neo) $290.6 (276 miljoen euro)
A350-familie
A350-800 $275.100.000 (261 miljoen euro)
A350-900 $311.200.000 (296 miljoen euro)
A350-1000 $359.300.000 (341 miljoen euro)
A380
A380 $436.900.000 (415 miljoen euro)
De A350-800 staat weliswaar in de prijslijst, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat dit toestel ooit geproduceerd wordt. Airbus wil de -800 niet bouwen omdat er te weinig vraag is.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!