AirlinesFrequente reizigerNieuwsOnderwerpVliegveldenZakelijke Reiziger

Emirates opent lounges voor alle members

Alle deelnemers aan het Skywards programma van Emirates kunnen tegen betaling gebruik maken van de lounges die de maatschappij heeft op de luchthaven van Dubai. Reizigers die Blue member zijn, betalen voor de lounge.

In het verleden waren de lounges van Emirates in Dubai alleen toegankelijk voor Silver of Goldmembers van Skywards. Blue members krijgen nu voor 100 dollar vier uur toegang tot de business class lounge. De first class lounge is ook toegankelijk, daar moet 200 dollar voor betaald worden. Silver en Goldmembers kunnen ook een upgrade kopen om toegang te krijgen tot de first class lounge.

De nieuwe regels gelden alleen voor de lounges in Dubai. Reizigers die op andere luchthavens de lounges in willen, moeten goldmember of platinum-member zijn. Emirates heeft lounges op 22 luchthavens, waaronder New York, Dusseldorf, Shanghai, Los Angeles, Londen Heathrow en Tokyo.

Economy-passagiers
De maatschappij biedt silver, gold- en platinumleden de mogelijkheid om ook andere reizigers uit te nodigen. Ook reizigers die geen lid zijn van het membersprogramma en een ticket voor de economy class hebben, mogen de lounges in. Platinum-members kunnen meer reizigers uitnodigen. Hoeveel dat er zijn, hangt af van de capaciteit die beschikbaar is.

Vertragingen

Hoewel de prijs mee lijkt te vallen, zit er wel een addertje onder het gras. Als reizigers langer dan vier uur in de lounge willen blijven, rekent Emirates opnieuw het ingangstarief. Bij vertragingen toont de maatschappij geen clementie: ook dan moet er opnieuw betaald worden.

Qantas
De nieuwe regels gelden alleen als reizigers een vlucht hebben die door Emirates wordt uitgevoerd; codeshares met andere maatschappijen zijn niet van toepassing. Een uitzondering hierop vormen de vluchten die Qantas uitvoert; met een Qantas-ticket mogen reizigers ook naar binnen.

Tags

Bas Joosse

Senior editor. Bas is journalist en van jongs af aan gefascineerd door de luchtvaart. Hij woont vlakbij Schiphol en komt er graag. Hij is sinds het begin verbonden aan Up in the Sky. Verder is Bas eindredacteur voor een tijdschrift en werkt in de luchtvaartindustrie.

Gerelateerde artikelen

Back to top button