KLM introduceert dit jaar dine-on-demand in business class, zo bevestigt een woordvoerster aan Up in the Sky. Daardoor kunnen passagiers zelf bepalen wanneer zij eten, in plaats van dat dit op vaste momenten gebeurt.
“Het uitgangspunt is dat passagiers in de business class meer keuze en vrijheid moeten krijgen om zelf te bepalen wanneer ze eten, drinken en zich ontspannen. Choice en control, de passagier eet wat en wanneer hij of zij wil”, aldus de KLM.
De nieuwe maaltijdenservice wordt geïntroduceerd als pilot op vluchten naar Johannesburg (rond de zomer) en Tokio (in oktober). Als het concept bevalt, dan wordt de service ook uitgerold op andere intercontinentale vluchten.
+1CA?
Gevraagd naar of dit geen extra werkdruk oplevert voor het cabinepersoneel, zegt een woordvoerster van KLM dat dine-on-demand inderdaad bewerkelijk is. In het interne nieuwsblad van KLM voor cabinepersoneel schreef de maatschappij in juli: “Diverse testen hebben uitgewezen dat [het on-demand dining, red] met het huidig aantal cabineleden in de WBC niet haalbaar is.” De oplossing was volgens datzelfde artikel (in handen van Up) dat er een extra cabin attendant in de business class op bepaalde vluchten zou komen. Dat staat nu blijkbaar weer ter discussie. De woordvoerster zegt dat KLM nog “aan het uitwerken is wat dat voor de crew precies betekent voor de verschillende bestemmingen.”
Slapen
Dine-on-demand bestaat al langer bij onder andere Qatar Airways. Het voordeel van deze service is dat business class-passagiers volledig zelf kunnen bepalen wanneer zij eten. Iemand die bijvoorbeeld erg moe is, kan eerst een paar uurtjes slapen voordat hij aan zijn maaltijd begint.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

