KLM breidt haar Messenger-service uit met een emoji-functie. De toevoeging maakt passagiers wegwijs in onbekende steden en landen, zo laat de maatschappij weten.
Door het gebruik van de emoji-tool wordt het makkelijker om bijvoorbeeld de dichtstbijzijnde pinautomaat of een treinstation te vinden. Gebruikers kunnen een bijbehorende emoji met de huidige locatie doorsturen naar KLM, waarna men een berichtje ontvangt met het dichtstbijzijnde adres.
Logisch
Tjalling Smit, SVP Digital bij Air France-KLM: “Wij geloven dat we moeten zijn waar onze klanten zijn en daarom zijn KLM en Messenger de perfecte combinatie. Sinds maart vorig jaar bieden we onze klanten de optie om alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen. KLM vervoert mensen over de hele wereld en wij weten als geen ander hoe moeilijk het kan zijn om snel de weg te vinden op onbekende plekken. Deze nieuwe emoji-service is daarom een logische volgende stap.”
In een video licht KLM de nieuwe tool toe: