De merknaam Virgin America verdwijnt in de komende jaren. Alaska Airlines en Virgin hebben samen besloten onder één naam verder te gaan, zo maakten de maatschappijen bekend.
In december 2016 zijn de maatschappijen gefuseerd tot de vier na grootste airline in de Verenigde Staten. Het proces van eenwording is sindsdien in gang gezet.
Logo’s
Naar verwachting is het merk Virgin America in 2019 niet meer te zien. De logo’s worden vervangen door die van Alaska. Echter blijven veel onderdelen van Virgin, waar passagiers ‘enthausiast’ over waren, bestaan. Het gaat dan bijvoorbeeld over het in-flight entertainmentsysteem en de mood lighting waarmee de sfeer in de cabine kan worden bepaald.
Doel
“Ons doel vanaf het allereerste begin van deze fusie was om de go-to luchtvaartmaatschappij voor mensen aan de westkust te worden, met lage tarieven, comfortabele vluchten, een premium product en een oprecht, zorgzame service. Drie maanden later zijn we sterk gegroeid met onze aanwezigheid in Californië en zijn verenigd achter een nieuw doel: het creëren van een luchtvaartmaatschappij waar mensen van houden,” aldus CEO Brad Tilden van Alaska Air Group.
Livery
De fusie werd in december gevierd met de onthulling van een vliegtuig met speciale livery. De livery heeft elementen van beide merken en draagt de naam ‘More to love’.