Scandinavian Airlines overweegt serieus om de 737 MAX of A321 Long Range aan te schaffen, zo zei CCO Eivind Roald in gesprek met USA Today. Met die toestellen wil de maatschappij intercontinentale vluchten uitvoeren.
SAS vliegt al enige tijd met een Boeing 737-700 tussen Boston en Kopenhagen. Met de 737 MAX of A321LR zou de maatschappij nog veel meer trans-Atlantische routes kunnen vliegen, zonder te maken te krijgen met gewichtsbeperkingen.
Roald wil met die toestellen vooral steden in de VS aanvliegen waar er niet voldoende vraag is om een widebody te vullen. Daarnaast wil hij vluchten naar India en Iran uitvoeren met de nieuwe narrowbody-vliegtuigen, die volgens hem een geweldig potentieel bieden.
De CCO denkt dat de 737 MAX en A321LR al in 2020 aan zijn maatschappij geleverd kunnen worden, mits er niet te lang gewacht wordt met een bestelling. Grote concurrent Norwegian zal dan al enige tijd met die toestellen trans-Atlantisch vliegen.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.