Lange wachtrijen, slechte service en annuleringen. Uit recent onderzoek door de Britse consumentenwebsite Resolver blijkt dat reizigers lang niet altijd tevreden zijn over een vliegveld.
New York JFK kwam in het onderzoek als slechtste vliegveld uit de bus, op de voet gevolgd door Johannesburg International Airport. Daarna volgen de luchthavens van San Francisco, Singapore, Miami en Glasgow.
Klachten
Volgens het onderzoeksbureau gingen de meldingen vooral over vertraagde vluchten en annuleringen. Veel reizigers vinden dat ze slecht worden behandeld in dergelijke gevallen. Oprichter van Revolver James Walker heeft wel een verklaring voor de slechte score van Glasgow, de enige Europese luchthaven in de lijst: “Het inchecken is net zo slecht als het proces bij de douane.”
Self-service
Volgens Walker is wachten tijdens de check-in een belangrijke oorzaak voor de klachtenregens. “Veel reizigers moesten op Amerikaanse luchthavens wachten terwijl er maar twee medewerkers achter de checkin desks zaten.” Volgens hem werkt nieuwe technologie zoals de self-service check-in ook niet altijd, omdat er dan vaak minder personeel is.
Beste
De scores uit het onderzoek zijn opvallend omdat Glasgow eerder is verkozen tot beste luchthaven van Europa. Ook Singapore behoort de laatste jaren tot de beste luchthavens in de wereld.