fbpx
KLMNieuwsNL NieuwsOnderwerpenProfessionalSchiphol Airport

KLM: Schiphol erkent eindelijk tekortkomingen

KLM noemt de extra securitylanes op Schiphol “een eerste stap.” De maatschappij reageerde op de maatregel om extra lanes te bouwen en te openen op piekmomenten.

Volgens KLM is de reputatie van luchtvaartmaatschappijen, Schiphol en Nederland geschaad. De maatschappij noemt de statements van Schiphol CEO Jos Nijhuis waarin hij zegt de drukte niet te hebben zien aankomen “ongeloofwaardig”.

Schade
KLM zegt de luchthaven er al tijden op aan te dringen om adequate maatregelen te nemen, zoals het investeren in pieren, gates en security in plaats van in winkels en horeca. Ook is het volumebeleid niet goed gevoerd. De maatschappij zegt miljoenen euro’s schade te hebben geleden door de overlast.

Uitvoering
“Deze aankondiging van Schiphol om nu meer beveiliging te gaan inzetten, is een eerste stap in het onderkennen van het probleem. KLM zal nauwgezet de daadwerkelijke uitvoering hiervan volgen alsook blijven aandringen op de andere benoemde knelpunten”, aldus de maatschappij.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button