Het cabine personeel van easyJet krijgt in de toekomst waarschijnlijk tablets om efficiënter administratieve taken aan boord te kunnen uitvoeren.
Daarvoor loopt een test met verschillende software.
Software
Eén van de applicaties die getest wordt is ‘Cabin Survey’ van het Amerikaanse bedrijf Output42. De afgelopen twee jaar is het bedrijf samen met easyJet de software aan het bijschaven. “Deze applicatie is gebouwd voor EasyJet en zij nemen het in gebruik als de tablets beschikbaar zijn. Maar ook een grote Aziatische maatschappij heeft interesse,” zegt Greg Micorek, directeur van Outpuyt42 tegen Apex Media.
Foto’s
Het programma dat ontwikkelt wordt, kan zowel online als offline worden gebruikt. Het personeel kan er schade aan boord van een toestel mee rapporteren. Ook kunnen er foto’s en diagrammen worden toegevoegd, zodat de schade beter aan de technische mensen kan gerapporteerd worden. “Als een passagier schade meldt, dan kan het personeel dat direct opslaan en dat dan ook gelijk aan de passagier laten zien, dat er iets met de melding gedaan wordt.” Het bedrijf belooft dat de crew binnen 30 seconden klaar is met de schademelding.
Wanneer easyJet de applicatie precies in gebruik gaat nemen, is nog onduidelijk.