De Spaanse low-cost carrier Vueling Airlines heeft in Italië een boete gekregen van 1 miljoen euro voor het misleiden van klanten. Dat schrijft de Italiaanse krant TTG Italia.
Extra kosten
De maatschappij misleidde klanten met de online check-in faciliteit. Daarbij werd geadverteerd dat het gratis zou zijn, maar in werkelijkheid betaalde de klant daar vijftien euro voor. Vueling zou daarbij ook niet hebben vermeld dat inchecken op de luchthaven wel gratis is.
Korting
Daarnaast bood Vueling een kortingsbon aan van 25% procent, maar die was zo ambigu dat het voor de klant niet duidelijk was hoe deze kon worden gebruikt.
Contact
Het klantcontactsysteem zou ook niet orde zijn, waardoor klanten met een vraag gedwongen waren om te bellen naar de maatschappij, wat tot 15 euro kan kosten.
Oneens
Vueling zegt het besluit te betreuren. “We hebben samengewerkt met de Italiaanse mededingingsautoriteiten voor deze kwesties sinds eind 2016 en we zijn het niet eens met de interpretatie van bepaalde Vueling-handelspraktijken en de daaruit voortvloeiende sancties.”