fbpx
AirlinesNieuwsOnderwerpenProfessional

Boost heet nu Joon

Joon wordt de nieuwe ‘lower cost’ maatschappij van Air France-KLM, zo werd donderdag bekendgemaakt. De maatschappij was tot dusver bekend onder de noemer Boost. Deze week gingen de vakbonden akkoord met de oprichting van de nieuwe vlieger. Deze herfst al moet de eerste vlucht plaatsvinden.

Jong
Air France wil zich met Joon richten op een jonge werkende klantenkring, in de leeftijdscategorie 18 tot 35 jaar. De Franse maatschappij verwacht dat de naam internationaal aanslaat. Volgens Air France wordt het geen low-cost maatschappij, doordat het zich onderscheid met ‘originele producten en services’.

Jean-Michel Mathieu wordt de CEO van Joon. Hij was onder meer werkzaam op de afdelingen Digital Services en Customer Relations bij Air France-KLM.

Najaar
Dit najaar staan de eerste vluchten gepland vanuit Charles de Gaulle in Parijs. Het betreft medium-haul vluchten. De langeafstandsvluchten staan gepland vanaf de zomer van 2018. Joon moet met een vloot van A320’s, A321’s en A340’s de concurrentie aangaan met de Europese low-cost carriers en golfmaatschappijen. In een later stadium komen er A350’s in de vloot, ter vervanging van de A340’s.

Lees meer over de plannen voor Joon.

✈️ Ontvang 20.000 Flying Blue Miles met een American Express kaart

Vraag een American Express Gold creditcard aan en ontvang daarbij tijdelijk 20.000 Flying Blue miles. Ter illustratie: een KLM-vlucht Amsterdam-Berlijn begint momenteel al vanaf 4.500 miles, exclusief belastingen. Lees de voorwaarden alvorens de kaart aan te vragen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button