Delta heeft toestemming gekregen om miljarden te investeren in de terminal van LaGuardia Airport, bij New York. De maatschappij betaalt het grootste deel van een grootscheepse verbouwing op de luchthaven. In 2021 staat de oplevering gepland.
Op de schop
De terminals van de luchthaven gaan volledig op de schop om te voldoen aan de hedendaagse passagiersvraag. Het vliegveld is meerdere keren bestempeld als slechtste luchthaven in de Verenigde Staten, mede veroorzaakt door de vele vertragingen. De losse terminals worden daarom gereconstrueerd tot één grotere terminal. De capaciteit wordt bijna verdubbeld. Volgens het plan kan de terminal 35 miljoen passagiers verwerken in 2030.
Ook is er een nieuwe spoorverbinding en veerbootterminal gepland. Het is de enige luchthaven van New York dat niet bereikbaar is per trein.
Vingerafdruk
Delta beschikt in de toekomst over 37 gates. Nieuwe technologieën zoals het boarden met vingerafdruk, worden toegepast in de nieuwe terminal van Delta. De Amerikaanse Port Authority betaalt 600 miljoen dollar aan het project. Delta vult het bedrag aan tot 4 miljard dollar (circa 3,4 miljoen euro).
Gebruikers
LaGuardia is voor Delta een belangrijke luchthaven. De maatschappij heeft er een hub en vliegt onder meer naar Atlanta, Chicago, Denver en Detroit. Kleinere bestemmingen worden aangevlogen met Delta Connection. Ook American Airlines heeft op LaGuardia een hub. Verder zijn onder meer United en Southwest actief op het vliegveld. LaGuardia wordt vooral gebruikt voor binnenlandse vluchten.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!