fbpx
AirlinesFrequente reizigersNaast het nieuws

De narrow-body businessclass van de toekomst

Een narrow-body vliegtuig, volledig uitgevoerd in een 1-1 businessclass-opstelling. Mogelijk wordt dit in de toekomst werkelijkheid in vliegtuigen als de Boeing 737 en de Airbus A320. Vliegtuigstoelenfabrikant Thompson Aero Seating heeft een vernieuwd concept gepresenteerd voor businessclassstoelen voor kleinere vliegtuigen.

2-2
Tegenwoordig wordt de businessclass op narrow-body toestellen vooral uitgevoerd in een 2-2 opstelling, met luxere en bredere stoelen dan in de economyclass. Een bekend voorbeeld is de Airbus A318 van British Airways, die volledig is uitgevoerd met businessclass voor vluchten op de route Londen City – New York JFK.

Visgraat
Veel maatschappijen gaan mee in de trend van businessclass stoelen, waarbij iedere zitplaats direct aan het gangpad is geplaatst. Hiervoor staan de stoelen in een ‘visgraatopstelling’. Tot nu toe wordt deze indeling alleen toegepast op wide-body vliegtuigen, met twee gangpaden. Hierdoor ontstaat een 1-2-1 configuratie. Onder andere KLM heeft deze indeling gekozen voor de businessclass in haar Boeing 787’s.

Eén gangpad
Op kleinere vliegtuigen, met maar één gangpad, vertaalt dit zich in een 1-1 opstelling. De capaciteit verkleind hiermee aanzienlijk. Malaysia Airlines heeft al bevestigd haar nieuwe 737 MAX 10’s te voorzien van enkel businessclass, maar nog wel met een 2-2 opstelling, zo meldt Australian Business Traveller.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button