Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025

    Schiphol schakelt terug voor NAVO-top

    11/06/2025

    Zakenluchtvaart recht tegenover Eindhoven Airport

    11/06/2025

    Kleine luchthavens vrezen voor klandizie door Faber 

    10/06/2025
  • Achtergrond

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025

    Spectaculair einde aan mijn KLM-contract | Column

    31/05/2025

    Embraer doet het goed op de markt | Interview

    31/05/2025
  • Editors’ choice

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Airlines op Schiphol krijgen opnieuw nul op rekest

    04/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Nieuws»Leasefirma: ‘737 MAX-10 is gevaar voor MAX-9’
Nieuws

Leasefirma: ‘737 MAX-10 is gevaar voor MAX-9’

RedactieDoor Redactie12/08/2017Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
De eerste afbeelding van de Boeing B737 Max 10. - ©Boeing
Computeranimatie van de Boeing 737 MAX 10. - ©Boeing
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De 737 MAX-9 krijgt concurrentie uit eigen huis. De grotere 737 MAX-10 kan ervoor zorgen dat het toestel niet lang meegaat. Dit vooruitzicht schetst de Ierse leasemaatschappij Avolon in een analyse over de 737 MAX.

De MAX-family bestaat uit de 737 MAX-8, -9 en -10. De toestellen zijn Boeing’s antwoord op de A320neo-serie van Airbus. De 737 MAX-8 vliegt inmiddels bij een aantal luchtvaartmaatschappijen, de -9 en -10 zijn nog in ontwikkeling.

Verschillen
De twee laatste varianten verschillen qua vliegbereik en grootte van elkaar. In de MAX-9 passen 220 passagiers, in de -10 gaan er 230. De MAX-10 kan meer passagiers vervoeren, maar heeft een kleiner vliegbereik dan de MAX-8 en MAX-9: 3215 nautische mijl (5960 kilometer) om 3515 nautische mijl (6510 kilometer).

MAX-8
Over de MAX-8 is de Ierse leasefirma duidelijk: dat toestel heeft een grote toekomst. “De 737 MAX-8 blijft het hart van de 737 MAX-family en is een belangrijk doel voor investeerders”, stelt de leasemaatschappij. De Boeing is volgens Avolon nog steeds goedkoper dan de A320neo, zowel per individuele stoel als per vlucht.

Waarde aangetast
Minder positief is het bedrijf over de MAX-9, die weinig verschilt van de MAX-10, die vijf jaar later werd aangekondigd. “De waarde van de MAX-9 is aangetast door de lancering van de MAX-10. Het is onduidelijk welke rol het toestel krijgt, maar waarschijnlijk is er een beperkte toekomst”, schrijft Avolon.

Orders
Of Avolon’s voorspelling uitkomt, moet nog blijken. Boeing had eind juli 3816 orders voor de 737 MAX staan. Avolon heeft zelf bij Boeing twintig 737 MAX besteld; tien MAX-8’s en tien MAX-9’s.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Boeing Boeing 737 MAX Concurrentie Industrie Productie
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Boeing-CEO slaat Paris Air Show over

13/06/2025Redactie

Luchtruim Midden-Oosten gesloten na aanval

13/06/2025Redactie

Onderzoek gestart naar fatale vliegtuigcrash

13/06/2025Redactie
Recent

Boeing-CEO slaat Paris Air Show over

13/06/2025

Luchtruim Midden-Oosten gesloten na aanval

13/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025
Populair

Eerste buitenlandse klant voor ‘Chinese F-35’

09/06/2025

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Boeing ontdekt probleem bij 737 MAX 7

10/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?