Norwegian heeft 155 routes aangevraagd binnen en naar Argentinië. Als het aan de maatschappij ligt komen er ook een flink aantal routes vanuit Europa. Norwegian ziet grote kansen in het Zuid-Amerikaanse land, er zijn namelijk amper prijsvechters.
Plannen
We zijn geïnteresseerd in zowel regionale, binnenlandse en long-haul vluchten”, zegt de baas van Norwegian, Bjorn Kjos, in een interview met AeroTelegraph. Zijn maatschappij heeft een AOC aangevraagd en hij hoopt dit jaar van start te kunnen. De plannen zijn er, de maatschappij heeft 155 routes aangevraagd. Dat blijkt uit documenten van de civiele luchtvaartautoriteit van het land.
Binnenlands
Norwegian Air Argentina wil bases hebben in Buenos Aires met 34 binnenlandse routes, Córdoba (17 routes), Mendoza (6), Rosario (3) en Salta (5). Daarnaast wil de maatschappij ook nog tien andere binnenlandse routes.
Internationaal
De meeste internationale routes zullen vanaf Buenos Aires worden uitgevoerd, in totaal 63. Vanaf Cordóba wil Norwegian ook dertien routes. Van Mendoza en Rosario in totaal vier. De meeste routes gaan naar Centraal- en Zuid-Amerika. Spanje wordt tevens een populaire bestemming. Vanaf Cordóba wil Norwegian naar zowel Barcelona als Madrid twee keer per week vliegen. Vanaf Buenos Aires drie keer per week naar die steden. Naar Malaga wil de budget carrier twee keer per week.
Long-haul
Andere opvallende Europese bestemmingen zijn Kopenhagen (twee keer per week), Istanbul (2x), Londen (dagelijks), Milaan (2 keer per week), Oslo (2x), Parijs (2x), Praag (2x), Rome (3x) en Zurich (2x). Ook vraagt de maatschappij vluchten naar Australië (Sydney, Perth en Melbourne), Isreal (Tel Aviv) en de VS (Orlando, Miami, Los Angelos, San Francisco, Chicago en New York) aan.
Lang vooruit
Als de AOC verleend is en de routes toegekend zijn, zal Norwegian niet meteen alle routes uitvoeren, daar hebben ze de vloot niet voor. De aanvraag is voor de komende vijftien jaar gedaan. Geleidelijk zullen er routes bijkomen. De toestellen die Norwegian in wil zetten zijn de Boeing 787-8 en -9, 737 MAX 8, 737-800 en A321neoLR.
Seizoen
De keuze voor Argentinië is slim. Niet alleen zijn er geen LCC’s, ook is de grootste vraag naar tickets daar, als de vraag in Europa juist minder is. Transavia en GOL benutten ook dit verschil in vraag door gebruik van elkaars toestellen.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

