Swiss overweegt om de A321LR aan te schaffen voor vluchten vanaf Zürich naar Afrika. Dat zegt Thomas Klühr, CEO van Swiss, tegen ATW Online.
Optie
“Het is een interessante optie, vooral op routes waar een widebody met 300 stoelen moeilijk is om te vullen”, zegt Klühr.
Motoren
In 2019 en 2020 krijgt de Lufthansa dochter 15 Airbus A320neo’s, maar er staan nog geen A321LR’s op de bestelling. Het is niet duidelijk of Swiss de order nog kan veranderen. Wel heeft Klühr die optie als de problemen met de Pratt & Whitney geared turbofan (GTF) aanblijven en de A320neo vertraging blijft hebben.
Vloot
Swiss heeft momenteel een narrowbody-vloot van 21 A320-200’s, negen A321-100/200’s en vijf A319’s. Laatstgenoemde gaat in 2019 met pensioen en worden vervangen met Cseries van Bombardier. Qua widebody wil de Zwitserse maatschappij zo’n 88 miljoen euro investeren om het interieur van haar vijf A340-300’s te vernieuwen. In de lente van 2018 komen er twee nieuwe Boeing 777-300ER’s bij.