fbpx
AirlinesNieuwsOnderwerpenProfessional

Hi Fly ziet veel kansen voor huur-A380

De topman van wetlease-maatschappij Hi Fly denkt dat de twee A380’s die hij in de vloot krijgt veel voor zijn bedrijf en maatschappijen kunnen betekenen. Het zou zelfs kunnen dat het zorgt voor meer bestellingen bij Airbus. Dat zegt hij in een interview met AeroTelegraph.

Kosten
De ceo, Paulo Mirpuri, noemt de leaseprijzen van de A380 voldoende interessant om twee toestellen in de vloot op te nemen. Hij vertelt al twee jaar aan het project te werken. Hi Fly least de superjumbo’s voor zes jaar, met een optie voor verlenging. De maatschappij huurt ze vervolgens door voor korte periode, inclusief crew, aan andere maatschappijen.

Hadj
Eén van de opties is ze in te zetten voor Hadj vluchten. Door de indeling van 550 stoelen in twee klassen wordt de range niet teveel beperkt en kunnen ze ook voor lange vluchten gehuurd worden. “Maar er zijn zoveel meer mogelijkheden dan Hadj vluchten”, zegt Mirpuri tegen AeroTelegraph.

Bestellingen
“Om permanent in de vloot te hebben, is het een te groot toestel voor veel maatschappijen”, zegt de ceo. “Nu hebben airlines de mogelijkheid in het hoogseizoen de A380’s in te zetten en kijken hoe het bevalt.” Mirpuri denkt dat er nieuwe bestellingen zullen volgen als klanten kennis hebben gemaakt met het toestel in de dagelijkse operatie.

Bestel de limited edition DC-3 'Rosinenbomber'-Aviationtag!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje luchtvaartgeschiedenis in huis. Deze iconische DC3 heeft nog dienst gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog en heeft in 2008 als laatste vliegtuig, samen met een Junkers Ju-52, vanaf Berlin Tempelhof gevlogen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button