Europese reizigers die voor zaken met het vliegtuig naar het buitenland moeten maken zich het minst zorgen over hun veiligheid, zo blijkt uit onderzoek van Carlson Wagonlit Travel. Reizigers uit andere delen van de wereld maken zich meer zorgen op hun reizen.
Europa
Van de Europese zakelijke reizigers maakt 37 procent zich zorgen over de veiligheid en beveiliging tijdens hun reizen. Van de reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika maakt 47 procent zich zorgen. Het percentage zakelijke reizigers uit Azië dat zich zorgen maakt over deze zaken is het grootst, namelijk 56 procent. Een op de vijf reizigers geeft aan wel eens een reis te hebben geannuleerd uit veiligheidsoverwegingen.
Vergeten
Uit het onderzoek blijkt dan terrorisme op de vijfde plaats staat waarover de reizigers zich zorgen maken, slechts 35 procent geeft aan daar mee in te zitten. Van hoog naar laag scoren ‘iets van het werk vergeten’ (40 procent), ‘iets belangrijks verliezen’ (38 procent), ‘beroofd of aangevallen worden’ (37 procent) en het weer op de bestemming waar ze heen gaan (37 procent) hoger dan angst voor terroristische daden.
Protocollen
Zeven op de tien reizigers ziet het nut in van de veiligheidsprotocollen die het werk verschaffen en leeft minstens één van deze regels na, zoals het invullen van noodcontacten en de optie om de reiziger te traceren tijdens zijn reis. Ook blijkt dat 68 procent een reisverzekering heeft afgesloten.
Verrassend
“Ondanks recente terroristische aanslagen geven zakenreizigers aan zich meer te bekommeren over andere zaken – en dat is verrassend”, aldus Simon Nowroz, Chief Marketing Officier van Carlson Wagonlit Travel. “Hoewel de wereld om ons heen soms beangstigend lijkt, zijn reizigers van mening dat ze toegang hebben tot gedetailleerde en functionele informatie. Hierdoor gaan ze goed voorbereid en met een veiliger gevoel op reis.”
Onderzoek
Het onderzoek bundelde gegevens van 1900 reizigers tussen de leeftijd van 25 en 65 jaar in de periode tussen 30 maart en 24 april dit jaar. De onderzoeksgroep bestond uit zakelijke reizigers die de afgelopen twaalf maanden meer dan vier zakenreizen hebben gemaakt. Het onderzoek werd door Carlson Wagonlit Travel opgezet en uitgevoerd door Artemis Strategy Group.