KLM stopt vanaf 1 december met customer service op LinkedIn. De maatschappij focust op de andere sociale platformen waar klanten het meest actief zijn; Linkedin past daar volgens KLM niet meer bij.
De maatschappij is nu nog actief op Facebook, Facebook Messenger, Twitter, Linkedin, het Chinese WeChat en KakaoTalk in Zuid-Korea. Omdat het professionele netwerk minder gebruikt wordt, stopt de social media afdeling met de ondersteuning op het platform.
Frequent flyers
KLM begon ongeveer 3,5 jaar geleden met ondersteuning op de netwerksite. Destijds waren veel frequent flyers actief op Linkedin en niet op andere platformen als Facebook en Twitter, legt Manager Social Media Hub Robert Jan Groeneveld uit in een bericht op de KLM-blog.
Apps
Inmiddels vindt ruim tachtig procent van alle interacties tussen het social media team en de passagiers plaats via Messenger en Whatsapp. Dat gegeven onderstreept volgens Groeneveld dat passagiers liever gebruik maken van apps als Messenger en Whatsapp in plaats van een vraag te stellen via Linkedin.
Afname
Afgelopen week ontving KLM volgens Groeneveld slechts vijftig vragen via het netwerk; meestal was dat het dubbele. De beantwoording van de vragen werd door één persoon gedaan, terwijl het totale team van social media uit ongeveer 250 mensen bestaat.