Het moederbedrijf van AirBridgeCargo wil een Europese maatschappij oprichten, naast de drie Russische maatschappijen. Dat zegt de commerciële manager van moederbedrijf Volga-Dnepr Group tegen CargoFacts. Er zouden tenminste drie An-124’s worden opgeknapt en in dienst komen bij het nieuwe dochterbedrijf.
Leipzig
Het Air Operator Certificate voor de nieuwe maatschappij moet over een jaar binnen zijn. De basis voor het dochterbedrijf wordt het vliegveld van Leipzig/Halle. De manager zegt dat Volga-Dnepr na de jaarwisseling met meer informatie komt.
Volga-Dnepr
Volga-Dnepr Group is één van de grootste vrachtmaatschappijen met drie 100 procent dochterbedrijven en een deelneming in het Britse CargoLigicAir. Volga Dnepr Airlines vliegt met twaalf An-124’s en vijf IL76TD’s. Drie van die An-124’s zouden dus naar de Europese maatschappij gaan. Een andere dochter is Atran Airlines mer drie 737-400F’s in de vloot. Voor deze maatschappij worden waarschijnlijk binnen kort drie omgebouwde 737-800’s besteld.
AirBridgeCargo
Derde airline is AirBridgeCargo Airlines met elf 747-8F’s, vijf 747-400ERF’s en twee 747-400F’s. Het bedrijf heeft nog veertien 747-8F’s in bestelling bij Boeing. ABC kwam onlangs in het nieuws toen het slots op Schiphol verloor. Daarop dreigde Moskou het luchtruim voor KLM dicht te gooien. KLM sloot snel een soort codeshare met ABC. De details van die codeshare houden de bedrijven geheim.
SimFlying gaat crowdfunden! Doe je mee?
Investeer in de nieuwe B737NG-simulator van SimFlying!
Je kan SimFlying helpen door mee te investeren via de gelanceerde crowdfundingcampagne. Leen geld en ontvang het binnen 5 jaar terug met mooie kortingen, of koop alvast een tegoedbon voor de nieuwe simulator.