AirlinesNieuwsProfessional

KLM wordt pakjesbezorger

KLM start vandaag een pakketbezorgservice voor haar BlueBiz-klanten. Shipping Blue is een nieuwe wereldwijde pakketbezorgservice, ontwikkeld voor het midden- en kleinbedrijf, waardoor leden van Bluebiz pakketten tot 30 kilo over de hele wereld kunnen versturen.



Hoe het werkt
De pakketten worden van deur naar deur gebracht binnen drie tot vijf werkdagen. Bij elke zending ontvangen klanten Blue Credits die ze kunnen inwisselen bij het boeken van een ticket, zodat volgens KLM de reiskosten voor het midden- en kleinbedrijf worden verlaagd.

Nadat een boeking is geplaatst, wordt het pakket opgehaald door een koerier. De zending wordt door Air France of KLM naar de dichtstbijzijnde luchthaven gevlogen, waar het per koerier wordt opgehaald en bij de geadresseerde wordt afgeleverd. Met Track & Trace kunnen klanten de reis van het pakket volgen.

Sterke groei
“De business van kleine pakketten, die voornamelijk wordt gedreven door de verkopen via het internet, groeit sterk. We zien wereldwijd een gemiddelde stijging van 20% als het gaat om cross border E-commerce. Met deze innovatie spelen wij in op die ontwikkeling”, aldus Europees vice-president Gert Jan Roelands van AF-KLM Cargo.

Tags

Gerelateerde artikelen

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky – het betere luchtvaartnieuws.