• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook Twitter Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    KLM-gezagvoerder en pleitbezorger Nederlandse luchtvaart | Interview

    10/06/2023

    De cijfers achter de problemen met Pratt & Whitney-motoren

    09/06/2023

    Boetes dreigen voor bagageafhandelaren Schiphol

    09/06/2023

    Maastricht nu onderdeel van Schiphol Group

    09/06/2023

    Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

    09/06/2023
  • Achtergrond

    Pipistrel: de Tesla van de lucht | Column

    10/06/2023

    KLM-gezagvoerder en pleitbezorger Nederlandse luchtvaart | Interview

    10/06/2023

    De cijfers achter de problemen met Pratt & Whitney-motoren

    09/06/2023

    Buran, de roemruchte Russenshuttle | Goof

    05/06/2023

    Als KLM’er naar Bombay met Garuda | Column

    04/06/2023
  • Editors’ choice

    Pipistrel: de Tesla van de lucht | Column

    10/06/2023

    KLM-gezagvoerder en pleitbezorger Nederlandse luchtvaart | Interview

    10/06/2023

    Geen genade: ‘Schiphol slechtste luchthaven ter wereld’

    09/06/2023

    PLAY ziet nog een mogelijkheid op Schiphol

    09/06/2023

    KLM-topvrouw: ‘Het is kwetsend en polariserend’

    08/06/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Up in the Sky»Doelgroep»Liefhebber»B-52 krijgt nieuwe motoren niet voor 2022
Liefhebber

B-52 krijgt nieuwe motoren niet voor 2022

Leonard van den BroekDoor Leonard van den Broek25/12/2017Update:25/12/2017Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Een B-52H van het 96e Bomb Squadron, USAF Reserve © Leonard van den Broek
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De Amerikaanse luchtmacht heeft al lange tijd plannen om de de vloot van B-52’s van nieuwe motoren te voorzien. Bij een bijeenkomst voor de industrie eerder deze maand, is meer bekend geworden over hoe de USAF dit wil gaan uitvoeren. Dit schrijft Aviationweek.

Onderzoeken
De meeting, waaraan alle grote straalmotorfabrikanten deelnamen, vond plaats op de vliegbasis Barksdale in Louisiana. Op Barksdale staan vijf van de zeven operationele USAF B-52 squadrons gestationeerd. Om alle 76 toestellen van nieuwe motoren te voorzien, verwacht de USAF 650 nieuwe motoren nodig te hebben. Dat betekent dat de acht motoren van elke B-52 worden vervangen door acht nieuwe motoren. Sinds de jaren ’70 zijn er maar liefst negen onderzoeken uitgevoerd naar een mogelijke vervanging van de B-52-motoren. Om de acht TF33’s te vervangen door vier nieuwe turbofans werd ooit serieus overwogen, maar is nu geen optie meer.

Verouderd
De TF33’s zijn verouderd, lawaaiig en dorstig. Een belangrijke reden voor vervanging is een reductie in brandstofverbruik met 20-40%. Nieuwe motoren zullen ook een stuk onderhoudsvriendelijker zijn. Omdat installatie van nieuwe motoren al ingrijpend genoeg is, wordt geprobeerd om alle verdere veranderingen aan de meer dan 55 jaar oude toestellen te beperken. Aerodynamische eigenschappen, maximum startgewicht en zwaartepunt moeten allemaal hetzelfde blijven.

Installatie
Mogelijke kandidaten om de TF33 te vervangen zijn de BR725 van Rolls Royce (onder meer gebruikt in de Gulfstream V), de PW2000 van Pratt&Whitney (gebruikt in de C-17 en Boeing 757) en de General Electric CF34 (onder meer gebruikt in de Embraer 175 en 190). De verwachting is dat de USAF uiteindelijk zal kiezen voor één motorfabrikant en voor één bedrijf dat verantwoordelijk zal zijn voor de installatie en integratie. Een definitieve keuze wordt echter niet verwacht voor 2022.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

b-52 USAF
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Leonard van den Broek
  • Website
  • LinkedIn

Redacteur en fotograaf. Leonard groeide op in Eindhoven waar het vliegverkeer rond het toenmalige Welschap zijn interesse wekte. De afgelopen jaren bezocht Leonard talloze vliegbases in binnen- en buitenland. Zijn specialisatie betreft dan ook de militaire luchtvaart. In het dagelijks leven is Leonard werkzaam als jeugdarts.

Gerelateerde Artikelen

Pipistrel: de Tesla van de lucht | Column

10/06/2023Renske Dragt

KLM-gezagvoerder en pleitbezorger Nederlandse luchtvaart | Interview

10/06/2023Lieneke Koornstra

De cijfers achter de problemen met Pratt & Whitney-motoren

09/06/2023Redactie

Recent

Pipistrel: de Tesla van de lucht | Column

10/06/2023

KLM-gezagvoerder en pleitbezorger Nederlandse luchtvaart | Interview

10/06/2023

De cijfers achter de problemen met Pratt & Whitney-motoren

09/06/2023
Populair

Britse TUI-passagiers weggestuurd: toestel te zwaar

05/06/2023

Stuurt Australië tientallen straaljagers naar Oekraïne?

06/06/2023

Gulfstream van Defensie eindelijk verkocht

06/06/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook Twitter Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?