EasyJet heeft in het eerste kwartaal (oktober tot december 2017) van het gebroken boekjaar jaar een groei aan passagiers en omzet gerealiseerd, ondanks de winterse weersomstandigheden in Europa afgelopen december.
Passagiers
In het laatste kwartaal van vorig jaar reisden acht procent meer passagiers met easyJet, in totaal vervoerden zij 18,8 miljoen reizigers. De bezettingsgraad steeg met 2,1 procentpunt naar 92,1 procent. De totale omzet steeg met 14,4 procent significant ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De omzet steeg van 997 miljoen pond naar 1,14 miljard pond (1,29 miljard euro).
Punctualiteit
Hoewel in december de punctualiteit van easyJet flink daalde steeg het aantal vluchten dat op tijd vertrok en aankwam ten opzichte met het jaar ervoor. In november was de punctualiteit nog 88 procent; in december daalde het naar 74 procent. Dit was grotendeels te wijten aan de heftige sneeuwval en winterweer in Europa.
Tegel
Kijkend naar de toekomst zegt ceo Johand Lundgren van easyJet: “We verwachten in 2018 een reeks mijlpalen te behalen, waaronder de uitrol van ons volledige zomerrooster voor onze nieuwe basis op luchthaven Berlijn Tegel en een toename van het aantal passagiers van 80 miljoen naar ongeveer 90 miljoen”. Op vijf januari vertrok de eerste vlucht van easyJet vanaf de luchthaven Berlijn Tegel.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

