fbpx
NieuwsProfessional

Narrow-body’s zijn niet aan te slepen

Airbus laat op de Singapore Airshow weten dat zij gedwongen worden te kijken naar nieuwe mogelijkheden om de productie van de A320 te verhogen. Ook Boeing’s 737 wordt dusdanig veel verkocht dat een huidige bestelling pas in 2023 wordt geleverd.

Airbus
Eric Schulz, de nieuwe hoofd verkoop van Airbus, laat weten dat er nog geen definitieve beslissingen genomen zijn maar dat Airbus op zoek is naar manieren om de productie te verhogen. Eerder kondigden zij al aan de productie midden 2019 te verhogen naar zestig narrow-body’s per maand.

Boeing
Ook Boeing voelt de druk om de productie van hun 737 te verhogen. Marketing vice directeur Randy Tinseth laat weten dat “Boeing momenteel naar de toekomst kijkt en ziet dat we meer verkopen dan de 57 toestellen die we nu per maand maken. Met deze cijfers in ons achterhoofd kijken we op dit moment naar het aantal dat daarvan nog verdampt voor levering.” Met verdampen bedoeld Tinseth in dit geval boekingen die geannuleerd worden voor levering. Wanneer er geen tot weinig annuleringen zijn zal Boeing zeker gaan kijken naar het verhogen van hun productie, laat Tinseth ook weten.

Motoren
Motorfabrikant CFM levert motoren voor zowel Airbus als Boeing. Zij lieten afgelopen maand al weten dat beide vliegtuigbouwers ook een hogere productie van CFM hebben gevraagd.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button