fbpx
NieuwsProfessional

Chinezen zoeken motor voor nieuwe widebody

Het bedrijf dat het CR929 widebody vliegtuig ontwikkelt, de China-Russia International Aircraft Corporation (CRAIC), zoekt motoren voor het toestel, zo laat het bedrijf weten tijdens de Singapore Airshow.

Vraag
Op 21 december van vorig jaar stuurde CRAIC al een statement uit met het verzoek voorstellen te ontvangen van bedrijven die vliegtuigmotoren maken. Naar verwachting zullen alleen Rolls-Royce en GE Aviation op de vraag reageren, omdat Pratt & Whitney zich concentreert op motoren voor narrowbody vliegtuigen.

CR929
De CR929 moet een widebody vliegtuig worden dat een afstand van 12.000 kilometer kan overbruggen. Er is ruimte in het toestel voor 290 passagiers opgesplitst in twee klassen. Het zou een concurrent voor de Airbus A330-900 moeten worden. De CR929 zou ten laatste in 2027 in gebruik genomen moeten worden. Het wordt de grote broer van de C919.

Eerste
Lu Zheng, hoofd van de verkoopafdeling van COMAC, de Chinese partner van CRAIC, hoopt dat de eerste order voor de CR929 op de Singapore Airshow getekend kan worden.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button