De low-cost long-haul tak van Norwegian ondergaat een aantal veranderingen die eerst in het Verenigd Koninkrijk worden geïmplementeerd, daarna wordt het in andere landen doorgevoerd, zo zegt Bjorn Kjos, ceo van Norwegian.
Azië
Norwegian wil verder uitbreiden op de long-haul vluchten naar Azië en Zuid-Amerika. De maatschappij vliegt al vanuit Gatwick op Singapore, maar wil daar bestemmingen als Tokyo, Shanghai en Beijing aan toevoegen. Hiervoor moet Norwegian wel toestemming krijgen om over Siberië te vliegen, wat de kortste route tussen het VK en Azië mogelijk maakt.
Buenos Aires
Vanuit de luchthaven Londen Gatwick biedt Norwegian vanaf 14 februari de eerste low-cost long-haul vluchten uit het Verenigd Koninkrijk naar Zuid-Amerika aan. Met Boeing 787 Dreamliners worden de vluchten naar Buenos Aires gevlogen. Norwegian begint op de Argentijnse hoofdstad een hub. Vanaf maart vliegen de toestellen ook naar Chicago en Austin in de Verenigde Staten.
Cabine
Dit jaar komen er tien nieuwe Boeing Dreamliners bij in de vloot van Norwegian, deze toestellen vervangen de huidige vliegtuigen van Norwegian op Gatwick. De nieuwe 787’s, van minder dan één jaar oud, hebben een vernieuwde ‘premium cabin’ waar 56 passagiers in plaats kunnen nemen. Ook wifi wordt in de toekomst aangeboden op de toestellen.
A321neoLR
De vloot van Norwegian wordt in 2019 aangevuld met acht nieuwe Airbus A321LR’s. Vanaf 2020 zullen de toestellen vanuit het VK ingezet worden. Het zijn de eerste vliegtuigen van Airbus die Norwegian opneemt in de vloot. De maatschappij wil de toestellen inzetten op routes vanuit Londen naar de oostkust van de Verenigde Staten en het Midden-Oosten.
Zakelijk
Door zich meer op de zakelijke reizigers te richten biedt Norwegian vanaf de winter dagelijkse vluchten aan tussen Londen en Buenos Aires. Verhoogde frequenties naar Los Angeles en Fort Lauderdale staan ook op de planning.