Vanaf nu start Schiphol met een pilot waarbij eten besteld kan worden dat geleverd wordt aan de gates van de E-pier, zo laat het vliegveld weten.
Bezorgen
Schiphol werkt samen met HMSHost International en Deliveroo om eten te laten leveren aan reizigers op, nu nog, de E-pier van de Amsterdamse luchthaven. Reizigers kunnen met hun telefoon eten en drinken bestellen. Deze bestelling wordt dan binnen 15 minuten geleverd. In maart wordt de proef uitgebreid naar de D-pier.
Kosten
De bestellingen worden klaargemaakt in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven en op locaties van de Street Food market. De kosten voor de bestelling, bovenop de prijs van het eten, bedragen 2,50 euro.
Ruimte
Doordat er steeds meer mensen via Schiphol reizen, en de ruimte voor winkels en eetgelegenheden beperkt is wordt er gekeken naar alternatieven om de reizigers van dienst te zijn. “Daarom bedenken we innovatieve concepten en houden we trends in technologische en digitale ontwikkelingen scherp in de gaten. Als we kansen zien passen we die vervolgens toe in de hoop dat we de beleving voor passagiers nog meer kunnen verbeteren”, aldus Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services op Schiphol.