Pratt & Whitney heeft een oplossing gevonden voor de problemen met de PW1100G-JM motoren die een groot deel van de Airbus A320neo’s aandrijven, zo meldt de motorbouwer.
Oplossing
De oplossing is volgens de motorbouwer, die onder moederbedrijf United Technologies valt, gebaseerd op een ontwerp waar de bouwer “aanzienlijke ervaring” mee heeft. Het ontwerp voldoet aan alle noodzakelijke wettelijke goedkeuringen.
Maart
Pratt & Whitney is begonnen met het ontwerp te implementeren in de motoren. De “nieuwe” motoren die met de aanpassing uitgerust zijn, worden, als alles volgens de planning verloopt vanaf begin maart aan de gebruikers geleverd.
Probleem
De motoren die niet naar behoren functioneerden, waar bijna een derde van alle Airbus A320’s mee aangedreven wordt, hebben een afdichting op de hoge druk compressor die niet goed werkt, de zogeheten ‘knife edge seal’. Halverwege 2017 werd deze verandering doorgevoerd en vanaf december vorig jaar werden deze motoren op toestellen gemonteerd.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!