Schiphol Cargo en de afdeling Aviation marketing fuseren vanaf 1 april, zo meldt Schiphol.
Cargo
De twee, nu nog losstaande, onderdelen worden vanaf 1 april samengevoegd als Aviation Marketing and Cargo onder leiding van Maaike van der Windt. Het huidige hoofd van Schiphol Cargo, Jonas van Stekelenburg, zal het proces ondersteunen tot hij komende zomer een andere functie buiten Schiphol op zich neemt.
Vracht
Volgens Stekelenburg zal de nieuwe afdeling vracht in het hart van de luchthaven plaatsen. “De teams zullen profiteren van de gebundelde expertise en de synergie die dat zal opleveren,” aldus Van Stekelenburg.
Opzet
Van der Windt over de fusie: “De nieuwe opzet garandeert dat vracht in de toekomst stevig vertegenwoordigd zal zijn. Verder zien we het belang in van ruimcapaciteit naast volledige vrachtcapaciteit. Het afstemmen van vracht op het passagiersnetwerk en zakelijke ontwikkelingen stelt ons in staat kansen uit te buiten.”