Virgin Atlantic Airways heeft in 2017 verlies geleden. De maatschappij zag de winst teruglopen door concurrentie van low-cost carriers en een zwakke wisselkoers van de Britse Pond.
Het bedrijf moest een brutobedrag van 28,4 miljoen pond incasseren aan verlies. In 2016 noteerde Virgin nog een winst van 23 miljoen pond.
Concurrentie
De airline had vooral last van low-cost carrier Norwegian, dat op Londen Gatwick een grote basis uitbouwt. Ook de wisselkoers van de Britse pond, zorgde voor mindere financiële prestaties.
Motorproblemen
Door motorproblemen bij de Boeing 787’s moest de maatschappij drie van de vier Dreamliners tijdelijk aan de kant houden.
Belangen
Oprichter Richard Branson heeft op dit moment nog 31 procent van de aandelen in de maatschappij in handen. De overige 69 procent is van Delta Air Lines (49 procent) en Air France-KLM (20 procent). De laatste groep breidt haar aandelen in 2019 uit naar 31 procent. Daarmee wordt Air France-KLM na partner Delta de grootste aandeelhouder in de maatschappij van Branson.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!