Vliegtuigfabrikant Boeing voert aanpassingen door aan de achterkant van de 787-8, zo meldt post and courier op basis van een gesprek met Darrel Larson, hoofd operaties van het achterste deel van de romp bij Boeing.
Aanpassing
De aanpassingen die aan de achterkant van de 787-8 romp worden gedaan, zullen ervoor zorgen dat de verschillende dreamliners beter op elkaar aansluiten. Volgens Larson zullen de aanpassingen, die later in het jaar geïntroduceerd worden, de achterkant van de rompen van de Dreamliners bijna hetzelfde maken. Enkel de lengte verschilt tussen de 787-8 en -9 en -10 varianten.
Specificaties
Boeing wilde geen specificaties vrijgeven over de aanpassingen. Larson liet wel weten dat de lessen die zij geleerd hebben uit het bouwen van de achterkant van de 787-9, toegepast worden op de 787-8. De onderdelen die eerst van elkaar verschilden zullen in de toekomst “bijna identiek” worden.
Kosten
De beslissing om de achterkant van de 787-8 romp aan te passen aan de -9 en -10 modellen is genomen om zo de productiekosten naar beneden te brengen. Volgens Scott Hamilton, redacteur bij Leeham News and Comment, bestaat de kans dat in de toekomst de gehele 787 productie naar de fabriek in North Carleston verplaatst zal worden.