Japan Airlines is om, het overweegt serieus een low-costdochter op te richten. Het productaanbod moet worden verbreed, zegt de vice-president van de maatschappij in een interview in Singapore.
Domineren
JAL domineerde samen met ANA de grote Japanse markt voor lange tijd. Budgetmaatschappij kregen pas laat voet aan de grond. De laatste jaren slagen Peech, Jetstar Japan en AirAsia er steeds beter in passagiers weg te kapen van ANA en JAL. ANA zet met een gedeeltelijk eigendom in Peech en volledige dochter Vanilla Air al langer in op de low-cost tak. JAL doet dit in mindere mate, al heeft het wel een aandeel in Jetstar Japan.
Peech
De Japanse luchtvaartmarkt groeit hard. Voor het eerst komt het aantal binnenlandse reizigers boven de 100 miljoen uit, zo berekende Capa onlangs. Het aantal buitenlandse bezoekers in Japan groeide afgelopen jaar met negentien procent. ANA voegt volgend jaar de low-costdochters Peech en Vanilla samen tot één maatschappij die Peech zal (blijven) heten.