AirlinesFinancieelNieuwsNL nieuwsProfessionalSchiphol Airport

ACM: Schiphol is niet de fout in gegaan met tarieven

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft, na klachten van easyJet te hebben onderzocht over bepaalde prijsverhogingen op Schiphol, geoordeeld dat de Amsterdamse luchthaven niet in de fout is gegaan bij het vaststellen van tarieven en voorwaarden die sinds april zijn ingegaan, zo staat te lezen in het besluit van ACM.

Klachten
De Britse maatschappij easyJet had verschillende klachten tegen de Amsterdamse luchthaven. Zo vond de prijsvechter dat er niet genoeg overlegd werd over de nieuwe tarieven voor gebruikers van Schiphol. Ook klaagde easyJet over discriminatie op Schiphol en zouden extra beveiligingskosten voornamelijk gebruikt worden voor terminals waar KLM of partners actief zijn.

ACM
Na onderzoek kwam ACM tot de conclusie dat Schiphol de luchtvaartmaatschappijen wel voldoende betrokken heeft bij de prijsverhogingen. Daarnaast kon het ACM op grond van aangeleverde informatie van easyJet en Schiphol niet concluderen dat er sprake is van discriminatie. Ook de klacht over het besteden van de extra beveiligingskosten acht ACM ongegrond.

EasyJet
Easyjet laat in een reactie op de beslissing van ACM weten dat: “Wij zijn van mening dat luchthavengebruikers voldoende moeten worden geraadpleegd bij het vaststellen van luchthavengelden en dat deze discussies zowel zinvol als transparant moeten zijn”. Daarom roept easyJet, samen met andere Europese luchtvaartmaatschappijen op tot de herziening van de EU-regels inzake luchthavengelden.

Help Up de crisis door!

en word vriend

Ook Up in the Sky heeft het moeilijk door de economische impact van het Coronavirus. Ben je fan van Up? Dan kan je ons helpen. Met een kleine bijdrage van 5 euro zijn wij al enorm blij!

Geef je wat meer, dan krijg je er extra’s voor terug. Als je 24 euro doneert, dan schotelen wij je geen advertenties meer voor. Als je een nog grotere vriend wordt, dan sturen we je ook nog eens een code waarmee je gratis ons fotoboek Schiphol.jpg kan bestellen.

Wie wil er nou geen vriend van ons worden?

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button
Close
Close

Geen advertenties?

Wil je liever geen advertenties? Dat kan als je vriend van Up wordt: https://www.upinthesky.nl/vriend-shop/