AirlinesKLMNieuwsNL nieuwsProfessional

Afval per passagier KLM met een derde verminderd

In het nieuwe Corporate Social Responsibility (CSR) rapport van Air France-KLM staan de verwezenlijkingen van het concern op het gebied van duurzaamheid. Zo is het afval per passagier dat van boord komt, is sinds 2011 verminderd met 32 procent.

Afval
Sinds 2011 wordt er 32 procent minder afval per passagier van boord gehaald. Het doel is om in 2025 het restafval met de helft te verminderen ten opzichte van 2011. Op dit moment kent KLM in totaal14 verschillende afvalstromen die worden verzameld voor recycling. Bijvoorbeeld voor hout, glas, plastic, papier, metaal en kleding.

Bio
Om de duurzaamheid in de luchtvaart te vergroten worden allerhande projecten opgezet. Zo ook het Corporate Biofuel Programme van KLM. Dankzij de partners van dat programma worden alle KLM-vluchten vanaf Los Angeles gedeeltelijk met duurzame bio-kerosine uitgevoerd. In 2017 waren dat 561 vluchten.

CO2
De uitstoot van CO2 per passagier is vorig jaar met 16 procent verminderd ten opzichte van 2011. KLM heeft als streven om in 2020 de CO2-uitstoot per passagier te verminderen met 20 procent ten opzichte van 2011. Ook ziet KLM dat 50 procent meer passagiers ten opzichte van 2016, zo’n 60.000 mensen, de CO2-uitstoot van hun vlucht hebben gecompenseerd.

Water
Ook bij het schoonmaken van de buitenkant van de vliegtuigen wordt rekening gehouden met het milieu. Zo wordt de ‘EcoShine’ methode gebruikt. Hiermee wordt het vliegtuig door middel van een dweilsysteem gewassen, met dit systeem is er 150 liter water nodig om een Boeing 777 schoon te maken, in vergelijking met de 12.000 liter water die er daarvoor voor nodig was.

Tags

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.

Gerelateerde artikelen