Air New Zealand (ANZ) huurt twee Boeing 777’s ter vervanging van de Boeing 787-9’s die gecontroleerd moeten worden door problemen met de Trent-1000 motoren van Rolls Royce, zo meldt Reuters.
Problemen
Doordat er problemen met 380 Trent-1000 motoren van Rolls Royce ontdekt zijn, moeten de vliegtuigen die met deze motoren vliegen gecontroleerd worden. Doordat deze controles, van de toestellen van ANZ, uitgevoerd moeten worden in de Rolls Royce fabriek in Singapore, kan de Nieuw-Zeelandse maatschappij niet voldoen aan de vraag naar vluchten.
Boeing
Om aan deze vraag te voldoen dry-leaset (het huren van alleen het vliegtuig zonder bemanning) Air New Zealand twee Boeing 777’s. Deze worden ingezet als een deel de 787-9’s van de maatschappij niet ingezet kunnen worden doordat deze gecontroleerd worden. Eén van de huurovereenkomsten is al rond en de ander zou snel moeten volgen, aldus de topman van ANZ Christopher Luxon tegen Reuters. Hij zegt niet bij welke maatschappij(en) ze de vliegtuigen huren.
Derde
Het zal de derde keer worden dat ANZ vliegtuigen huurt om de reizigers volgens schema op hun bestemmingen te krijgen. Eerder dit jaar wet-leasede (vliegtuig met bemanning) ANZ toestellen van het Portugese Hi Fly. Vorig jaar december schakelde ANZ ook al toestellen van Hi Fly in, toen ging het om een A330-200 en een A340-300.
Toekomst
Volgens Reuters kijkt ANZ ook naar nieuwe vliegtuigen om hun long-haul vloot te vernieuwen. Nu hebben ze acht Boeing 777-200’s met een gemiddelde leeftijd van 12,5 jaar. De toestellen waar ANZ nu naar kijkt om deze te vervangen zouden de Airbus A350, Boeing 777X en Boeing 787-10 zijn.
Langere
Met deze toestellen zou de maatschappij ook vluchten op langere afstanden willen vliegen, zoals tussen Auckland en New York en Auckland en Brazilië.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.